четвер, 24 грудня 2015 р.

10 клас. Українська література. Література 70-90-х років ХІХ ст. Тестові завдання для самоконтролю


Завдання для самоперевірки за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

1. Кого в романі названо «польовою царівною»?
2. Кого називали Махамедом?
3. Про кого слова: «Як підстрелена горлиця тіпається, б’ється, тихо туркоче й стогне»?
4. Хто говорив про Чіпку: «У Чіпки й серце добріше й душа чистіша… А що він п’є? То його лихо п’є »?
5. Яка з чотирьох частин є екскурсом в минуле?
6. Про кого йдеться: «От з кого беріть, дітки, примір, як у мирі жити! – не одна, не дві матері радили своїм дочкам і зятям…»?
7. Кому належать слова: «Що я тепер? Людський попихач. Наймит. Пропало… Все пропало…»?
8. У кого Чіпка служив у наймах?
9. За яких обставин і хто вигукує слова: «Так оце та правда! Оце вона!»?
10. З ким Чіпка пас громадську отару?
11. Назвіть героїню: «…весела, моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»?
12. Упізнай персонажа: «Начальство його любили за те, що був до всього здатний, моторний, сильний і розумний»?
13. Хто пообіцяв Чіпці написати прошеніє в суд, коли у нього відібрали землю?
14. «Розбишацька дочка» – хто це?

                       Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького

1. Серед названих ідей трагікомедії «Мартин Боруля» провідною є:

а) викриття бюрократизму в новому капіталістичному суспільстві;
б) висвітлення тогочасної судової системи;
в) осміювання міщанства як руйнівника здорової народної моралі, звичаїв і традицій;
г) висміювання людей, що соромляться бути собою, надмірно захоплюються
модою.
2. Чому Мартину Борулі, герою однойменного твору І. Карпенка-Карого, відмовили у дворянстві?
А Він не вів дворянський спосіб життя;
Б у документах поплутали букви в прізвищі героя;
В виявилося, що документи Борулі підроблені;
Г Націєвський вирішив помститися за наречену.
3. Чому Націєвський, герой твору І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», втік від нареченої, дочки Борулі Марисі?
А Він злякався Миколи, попереднього жениха Марисі;
Б вона виявилася не дуже багатою;
В подумав, що вона чекає дитину від іншого;
Г вона виявилася дуже некрасивою. 3. Який твір світової літератури можна вважати літературним попередником п’єси І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»?
4. Продовжіть речення. «Трагікомедія — це …»
5. У жанрі історичної повісті написано твір М. Старицького:
а) «Не судилось»;
б) «Облога Буші»;
в) «Останні орли»;
г) «Талан».
6. Для чого Орися, героїня твору М. Старицького «Оборона Буші», наказала Антосеві прийти в таємний льох?
А Щоб разом померти й залишитися з ним навіки;
Б щоб переховатися й разом урятуватися;
В щоб потім утекти в далекі краї;
Г щоб помститися юнакові за зраду.
7. Кому належав замок «Орлине гніздо» в повісті М. Старицького «Оборона Буші»?
А Стефану Потоцькому;
Б Антосю Корецькому;
В Лянцкоронському;
Г Чарнецькому.
8. Хто у світовій літературі був попередником М. Старицького в жанрі історико-пригодницького твору?
9. Продовжіть речення. «Історико-романтична повість — це …»
                        

Творчість Івана Франка

Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1.У пролозі до якого твору І.Франко висловлює віру у свій народ, його гідне майбутнє?
А) „Іван Вишенський”;                      Б) „Гімн”;
В) „Декадент”;                                    Г) „Мойсей”.
2. Скільки років блукав Мойсей пустелею (за поемою І. Франка „Мойсей”)?
А) 20;      Б) 40;     В) 60;    Г) 80.
3. За сюжетом якої народної пісні  І.Франко створив п’єсу „Украдене щастя”?
А) „Пісня про шандаря”;                  Б) „Пісня про кохання”;
В) „Пісня про Україну”;                   Г) „Пісня про розбійника”.
4. Укажіть назву збірки, до якої ввійшов цикл поезій „Веснянки”.
А) „Мій Ізмарагд”;                            Б) „Зів’яле листя”;
В) „Картка любові”;                          Г) „З вершин і низин”.
5. Укажіть, який троп яскраво виражений у словах „Я ж не люблю її з надмірної любові”.
А) антитеза;                                       Б) метафора;
В) синекдоха;                                    Г) оксиморон.
6. Укажіть, хто з названих персонажів не представлений у творі І.Франка „Перехресні стежки”.
А) Валеріан Стальський;                 Б) Михайло Гурман;
В) Регіна Твардовська;                    Г) пан Шнадельський.
7. У вірші „Гімн” І.Франка усі названі мотиви, крім
А) перетворювальної сили „науки, думки, волі”;
Б) турботи про майбутні покоління;
В) „приспаної волі”;
Г) віри в сили свого народу;
Д) незламності духу поневолених.
8. У рядках:  „ Чого являєшся мені
                         У сні?
                         В житті ти мною згордувала,
                         Моє ти серце надірвала…  ”                           використано
А) оксиморон;                  Б) художній паралелізм;
В) епітет;               Г) алегорію;                   Д) риторичне запитання.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей.
9. Укажіть проблеми, які порушує І.Франко у творі „Перехресні стежки”.
А) боротьба з жорстокістю і насильством;          Б) батьки і діти;
В) вибір людиною життєвої позиції;                    Г) деморалізація суспільства;
Д) охорона навколишнього середовища;             Е) шлюб і сім’я.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари).
10. Установіть відповідність між цитатою і назвою твору.
1. „Вічний революцьонер –                                     А) „Гримить”.
     Дух, що тіло рве до бою…”                               Б) „Каменярі”.
2. „…І з заходу темная хмара летить –                  В) „Гімн”.
                                        Гримить!”                         Г) „Сідоглавому”.
3. „ Лиш боротись – значить жить…”                   Д) „Vivere memento”.
4. „Я бачив дивний сон. Немов передо мною       Е) „Декадент”.
   Безмірна, та пуста і дика площина…”                Є) „Ой ти, дівчино, з горіха зерня”
5. „Чом твої устонька – тиха молитва,
А твоє слово остре, як бритва?”
11. Установіть відповідність між тропом і прикладом.
1. „Я в снах колись стрівся з нею                          А) синекдоха.
    В терновому саду.”                                             Б) порівняння.
2. „Слухати Солов’яненка – насолода”.               В) метонімія.
3. „Поезія згубила камертон.”                               Г) епітет.                    
4. „Усі чекали вечері, бо досі крихти                   Д) метафора.
   В роті ніхто не мав”.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю.
12.Укажіть назву львівського студентського журналу, у якому були надруковані ранні поезії І.Франка

І. Франко «Сойчине крило»

1. До якої збірки увійшов твір?
А) «Із літ моєї молодости»
Б) «Зів’яле листя»
В) «В поті чола»
Г) «На лоні природи»
2. Яку другу назву має твір?
А) «Легенда про вічне»
Б) «Із записок відлюдька»
В) «Перехресні стежки»
Г) «Украдене щастя»
3. Які жанрові ознаки характерні для твору?
А) епічні
Б) ліричні
В) драматичні
Г) епічні, ліричні, драматичні
4. Повістевим жанровим компонентом твору є:
А) спогади героя
Б) розлогий лист
В) сон
Г) бажання героя
5. Напередодні якого свята відбуваються події?
А) Різдво Христове
Б) Великдень
В) Новий рік
Г) Ноий рік за старим стилем
6. Скільки років виповнюється героєві?
А) 39
Б) 38
В) 41
Г) 40
7. Чим для героя буде «сьогоднішній празник»?
А) новою життєвою нормою
Б) дитячою наївністю
В) власною малодушністю
Г) шумним товариством
8. Скільки часу залишається до Нового року?
А) 7 годин
Б) 12 годин
В) 5 годин
Г) 1 година
9. Звідки надійшов лист?
А) зі Львова
Б) з Порт-Артура
В) з Києва
Г) з Борислава
10. Страх перед невідомим у листі герой намагається подолати:
А) кинувши листа в огонь
Б) через сумніви, що лист призначений комусь іншому
В) через сміх
Г) сміливим відкриттям конверта
11. Лист від Сойки є композиційним центром і відтворює:
А) страждання Хоми
Б) зародження кохання
В) самозаспокоєння Сойки
Г) життєві пригоди Мані після її зникнення
12. Скільки років не бачилися закохані?
А) 1 рік
Б) 2 роки
В) 3 роки
Г) 4 роки
13. Марія ( за її логікою ) не покинула Хому, тому що:
А) це він не зумів удержати її
Б) це він утік від неї
В) вона любила його
Г) батько не забороняв зустрічатися
14. Посилаючи Массіно сойчине крило, Марії здавалося, що:
А) це буде її помста
Б) це летіла половина її душі
В) це налякає його
Г) вона зникне з його пам’яті
15. Коли планує повернутися Сойка до Массіно?
А) коли він покличе її
Б) коли буде вільна
В) коли Массіно поверне їй сойчине крило
Г) коли Массіно пробачить їй
16. Умовленим сигналом для втечі Сойки був:
А) голос сови
Б) голос дзвоника
В) скрип брами
Г) останній поцілунок
17. Хто «… умів оповідати забавні анекдоти, … починав якесь веселе оповідання, щоб розсмішити…»?
А) Зигмунт
Б) Генрись
В) Массіно
Г) батько
18. Всі пригоди, які переживає Манюся, для неї є:
А) сном з усіма страховищами
Б) випробуванням долі
В) випадковістю обставин
Г) вигаданою історією
19. Про кого так написала в листі Манюся: «І в міру того, як я гордувала ним, ненавиділа його, знущалася над ним, він усе м’як та м’як, запалювався дужчою пристрастю до мене, тратив свою волю й силу»?
А) про Зигмунта
Б) про Генрися
В) про Володимира Семеновича
Г) про Свєтлова
20. Про кого так пише Маня: «Я дивувалася не раз, відки в Росії беруться такі мужчини»?
А) про Зигмунта
Б) про Генрися
В) про Володимира Семеновича
Г) про Свєтлова
21. Чий це портрет: «… велетень у медвежім футрі, з широкою рудою бородою, з таким червоним лицем і плескатим носом»?
А) Зигмунта
Б) Генрися
В) Володимира Семеновича
Г) Никанора Ферапонтовича Свєтлова
22. Продовжіть речення: «Ані побут між злодіями, ані блукання по сибірських тундрах, ані життя в тайзі серед бродяг не було для мене таке страшне та погане, як життя …».
А) в домі капітан-ісправника Серебрякова
Б) в Іркутську
В) в далекій Сибірі
Г) з Миколою Федоровичем
23. Про яку подію говориться у листі?
А) про революцію 1905 року
Б) про російсько-японську війну
В) про революцію 1917 року
Г) про жорстокий державний терор 1908 року
24. У невеликому творі визначається широка географія: Галичина, містечко Городок, міста Львів, Краків, Варшава, Одеса, Іркутськ, Красноярськ, Порт-Артур та … Вкажіть ще одну географічну назву, яка зустрічається у творі.
А) Чорне море
Б) озеро Байкал
В) місто Київ
Г) місто Дрогобич
25. У творі є дві деталі, якими позначаються межові ситуації. Вкажіть їх.
А) сойка і крило
Б) дзвінок і сукня героїні – червона з білими цятками
В) світ і поезія життя
Г) старинна статуя хлопчика і квіти на столиках





1 коментар: