Тема. Контрольна робота № 4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання)
навчальна: перевірити знання учнів із теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»;
розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;
виховна: виховувати любов до мови.
Внутрішньопредметні зв'язки: орфоепія, фонетика, орфографія, пунктуація.
Міжпредметні зв'язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й];
Б [а], [ч], [л];
В [а], [ч];
Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для пере¬носу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість;
Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;
Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель;
Б зв’язок;
В пакунок;
Г надземний.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить;
Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.
Г ясен, єгер, доля, сіль.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, ознака, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний;
Г синій, зелений, диво, добре.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос'ба];
Б береговий [береговий];
В пісня [п’іс’н’а];
Г учишся [учес'а].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г лялька, м’ясо, любов, кар’єра.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна¬чений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; А На одну букву більше, ніж звуків.
2 джміль; Б На дві букви більше, ніж звуків.
3 біль; В Кількість букв і звуків однакова.
4 явір. Г На два звуки більше, ніж букв.
Д На один звук більше, ніж букв
1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т];
Б [о], [д];
В [а], [о], [д];
Г [а], [о].
2. Позначте рядок, у якому під час перенесення слів допущено помилки:
А зас-віт-ло, прек-рас-ний, ход-жу, сид-жу;
Б ви-вчи-ти, ща-стя, брат-ство, тво-ри-ти;
В іс-то-рич-ний, під-за-лис-тий, пів-яблука, мав-пя-чий;
Г пів-пор-ції, тьмяний, в’я-за-ти, швид-кіс-ний.
3. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;
Б генерал, книжка, рясний, пюре;
В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;
Г платня, мавпеня, порося, черепаха.
4. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається:
А янтар;
Б хлопець;
В промінь;
Г щавель.
5. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:
А тюль, шаль, сіль, ясен;
Б тиша, щастя, радість, книга;
В явір, мить, єнот, їжа.
Г один, стіл, стань, моя.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:
А верба, кропива, дочка, петля;
Б дошка, кицька, подруга, розвідка;
В решето, спина, середина, олень;
Г український, вимова, кілометр, кулінарія.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає не¬правильну вимову:
А [молот'ба];
Б [пас’:а];
В [бород'ба];
Г [рад’іс’т'].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна¬чений цифрою.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного циф¬рою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1 дзьоб; А У слові на один звук більше, ніж букв.
2 ящик; Б У слові на один звук менше, ніж букв.
3 рояль; В У слові на два звуки менше, ніж букв.
4 галька. Г У слові однакова кількість букв і звуків.
Д У слові на два звуки більше, ніж букв.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
► Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впо¬ралися легко?
навчальна: перевірити знання учнів із теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»;
розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;
виховна: виховувати любов до мови.
Внутрішньопредметні зв'язки: орфоепія, фонетика, орфографія, пунктуація.
Міжпредметні зв'язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
І варіант
Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й];
Б [а], [ч], [л];
В [а], [ч];
Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для пере¬носу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість;
Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;
Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель;
Б зв’язок;
В пакунок;
Г надземний.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить;
Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.
Г ясен, єгер, доля, сіль.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, ознака, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний;
Г синій, зелений, диво, добре.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос'ба];
Б береговий [береговий];
В пісня [п’іс’н’а];
Г учишся [учес'а].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г лялька, м’ясо, любов, кар’єра.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна¬чений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; А На одну букву більше, ніж звуків.
2 джміль; Б На дві букви більше, ніж звуків.
3 біль; В Кількість букв і звуків однакова.
4 явір. Г На два звуки більше, ніж букв.
Д На один звук більше, ніж букв
II варіант
► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відпо¬віді.1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т];
Б [о], [д];
В [а], [о], [д];
Г [а], [о].
2. Позначте рядок, у якому під час перенесення слів допущено помилки:
А зас-віт-ло, прек-рас-ний, ход-жу, сид-жу;
Б ви-вчи-ти, ща-стя, брат-ство, тво-ри-ти;
В іс-то-рич-ний, під-за-лис-тий, пів-яблука, мав-пя-чий;
Г пів-пор-ції, тьмяний, в’я-за-ти, швид-кіс-ний.
3. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;
Б генерал, книжка, рясний, пюре;
В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;
Г платня, мавпеня, порося, черепаха.
4. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається:
А янтар;
Б хлопець;
В промінь;
Г щавель.
5. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:
А тюль, шаль, сіль, ясен;
Б тиша, щастя, радість, книга;
В явір, мить, єнот, їжа.
Г один, стіл, стань, моя.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:
А верба, кропива, дочка, петля;
Б дошка, кицька, подруга, розвідка;
В решето, спина, середина, олень;
Г український, вимова, кілометр, кулінарія.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає не¬правильну вимову:
А [молот'ба];
Б [пас’:а];
В [бород'ба];
Г [рад’іс’т'].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна¬чений цифрою.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного циф¬рою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1 дзьоб; А У слові на один звук більше, ніж букв.
2 ящик; Б У слові на один звук менше, ніж букв.
3 рояль; В У слові на два звуки менше, ніж букв.
4 галька. Г У слові однакова кількість букв і звуків.
Д У слові на два звуки більше, ніж букв.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
► Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впо¬ралися легко?
Немає коментарів:
Дописати коментар