субота, 30 січня 2016 р.

7 клас.Українська мова. «Дієприкметник як особлива форма дієслова».Тестові завдання для самоконтролю. Готуємося до контрольної роботи



Завдання 1-4 мають по три варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна

1. Укажіть рядок, в якому всі слова є дієприкметниками          А) зраділий, веселий, розумний;   Б) зеленіючий, промоклий, повний;                                             В) розпечений, працюючий, розквітлий.

 2. Позначте рядок,ускладнений дієприкметниковим зворотом.     Б) На березі хвилястої Десни стояло місто, оповите в сни.      В) На лугах ще трава не кошена, у полях красуються жита.                                                                                                                                                                          
3. Укажіть речення, в якому дієприкметник пишеться з не разом.
А) Легенький вітерець колише по той бік річки (не)скошені трави.                                                 Б) Червоні маки!.. Скільки сягало око, жевріли і жевріли вони на луках, ніким (не)сіяні, але радуючи всіх.                                                                                                                                           В) Через усю Вербівку стеляться сукупні городи та левади, (не)огороджені тинами.
А) Лише мох укриває оте віковічне, ніким не займане каміння.                                                                                
4. Укажіть рядок, в якому всі дієприкметники пишуться з одним н.

А) греча…ий, незрівня…ий, качи…ий;                                                                                             Б) занепокоє…ий, бажа…ий, спале…ий;
В) здорове…ий, височе…ий, дерев’я…ий.

Завдання 5-7 мають на меті встановлення відповідності між рядками.  До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою

5. Установіть відповідність між відмінком і реченням, в якому виділений дієприкметник вжито у цьому відмінку.
А) знахідний відмінок;      1. Біля хати сіріли скопані грядки.                                                         Б) називний відмінок;        2.Усе навколо затихло під владою чаруючої ночі.                                 В) родовий відмінок.         3. На заході сонце зводило свої величезні сяючі будови.
                                             4. Понад синіючим  долом мерехтіли хвилі розігрітого повітря.

6. Установіть відповідність між виділеним у словосполученні словом і частиною мови      ( особливою формою), якою воно є.
 А) бажаний гість;                               1. дієслово;                                                                                Б) власне бачення;                              2. дієприкметник;                                                                  В) підійти ближче.                              3. іменник;
                                                                4. прикметник.

7. Установіть відповідність між станом, часом і видом дієприкметника та дієприкметником у словосполученні.

А) активний стан, минулий час, доконаний вид;              1. замислені учні;                                   Б) пасивний стан, теперішній час, недоконаний вид;       2.затверділа речовина;                             В) активний стан, теперішній час, недоконаний вид.       3. оновлене село;
                                                                                                 4. хвилююча подія.
Прочитайте текст. Виконайте завдання 8-9 до нього                                          
(1)Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом.       (2)  Безконечні стежки, скриті, інтимні, наче для самих близьких, водять мене        по нивах, а ниви котять та й котять зелені хвилі і хлюпають ними аж в краї неба…    (3) Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. (4) Вітер набива мені вуха шматками згуків, покошланим шумом… (5) Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл…                                                                                                 (За М. Коцюбинським)

8. Позначте речення, яке містить дієприкметник.

9. Позначте речення, яке є складним.

10. Напишіть невеликий текст-опис (5-7 речень), використавши щонайменше два дієприкметникові звороти.


2 коментарі: