неділя, 13 березня 2016 р.

10 клас.Стилістичні засоби лексикології та фразеології. Тестові завдання

Виконати тестові завдання (початковий рівень)
1. У переносному значенні вжито всі прикметники рядка:
А Білий сніг,тихий шелест, чиста мова.
Б Золота нива,гіркий полин, солодка цукерка.
В Холоднийпогляд, тверда рука, гірка правда.

2. У реченні Усякі люди трапляються на містку: і щирі, і скупі, і мовчазні, і говіркі.(М.Стельмах) виділені слова є:
А Омонімами.
Б Антонімами.
ВСпільнокореневими.

3. Синонімічний ряд утворюють усі слова рядка:
А Висотний,висотник, верховина, верхівка, верхів’я.
Б Височина,вишина, висота, височінь, вись.
В Вишитий,вишивка, вишивання, вишиванка, вишиваний.

4. Не утворюють антонімічних пар:
А Мовчати –співати, думати – відповідати.
Б Південь –північ, м’який – твердий.
В Чесний –підлий, багатий – бідний.

5. Условосполученнях козацький кіш, зібрати яблук кіш виділені слова є:

А Синонімами.
Б Омонімами.
ВФразеологізмами.

6. Запозиченими є всі слова рядка:
А Край, князь,поні, хліб, фата.
Б Назва, море,прислів’я, кілометр, слово.
В Сантиметр,сарафан, сегмент, ілюзія, барометр.

7. Термінами є всі слова рядка:
А Варення, кров,курча, квадрат, білизна.
Б Фортепіано,майно, алюміній, молекула, повітря.
В Анафора,префікс, дифтерія, синтез.

8. Діалектизмамиє всі слова рядка:
А Отара, буряк,черес, ластівка, журнал.
Б Рискаль,туфля, плай, м’ясо, кружка.
В Викуп, журнал,фасулі, буряк, лице, легінь.

3. Скласти з поданими словами речення, в яких кожне вживалося б у прямому і переносному значенні.
Золото, хліб,серце, сад, море, океан, солодкий.
4. Продовжити синонімічний ряд:
Відважний –хоробрий,…… .
Говорити –розмовляти,…… .
Хуртовина –заметіль,…… .
Красивий –гарний, ……. .

Скласти реченняіз синонімами одного ряду.

Тестові завдання (середній і достатній рівень)
1.Упоезії М.Вінграновського Вже небо не біжить тим синьо-білим бігом в своєму зорехмарному ряду підкреслене слово є:
АЗагальновживаним.
БТерміном.
ВНеологізмом.
ГДіалектизмом.

2.Фразеологізм «пекти раків» означає:
АЧервоніти (від сорому).
БДорікати за сором.
ВНаполягати.
ГДопікати чимось.

3. Поєднайте стрілками правильний переклад фразеологізмів
 Терпець урвався. Глуп, как пробка.Крутиться, як муха в окропі. Два сапога пара. Ні в сих ні в тих. Было, да сплыло. Дурний, аж крутиться. Из рук все валится .Кирпу гнути. Терпенье лопнуло. Обоє рябоє. Крутится, как белка в колесе. Було та загуло. Не в своей тарелке

4.Вкажіть ряд слів з абстрактним значенням.
АМ'якість, м'якуш, м'язи, океан, безвілля.
БРозум, рік, сніг, мова, докори, корінь.
ВЗлість, радість, ніжність, синь, промінь, шлях.
ГКохання, дружба, мужність, сердечність, воля.

5.Вкажіть сполучення слів, вжите у переносному значенні.
АЗолотий годинник.
БТанець дітей.
ВСвіжий хліб.
ГСталеві м'язи.

6.Слова дорога — дорога, уранці — у ранці є:
АПароніми.
БСиноніми.
ВОмоніми.
ГАнтоніми.

7.До якої лексичної групи належить слово ключ у поданих реченнях 1. Ключугорі журавлиний рідною мовою кличе у невідомі краї (М. Рильський). 2. Ключемпозиції була ота двогорба висота (М. Бажан). 3. Гірським ключемвін пахне (М. Бажан). 4. Манісінька ручка цупко повертає ключ (С. Васильченко)?
ААнтоніми.
БПароніми.
ВОмоніми.
ГСиноніми.

8.Синоніми буква — літера — графема є:
ААбсолютні.
БСтилістичні.
ВСемантичні.
ГСемантико-стилістичні.

9.Краще погано їхати, ніж гарно йти. У цьому прислів'ї наявні:
ААнтоніми.
БПароніми.
ВОмоніми.
ГСиноніми.

10.Слова вареники, сніданок, линути, очолити, кремезний, розкішний, чарівний є:
АЗапозичені.
БВласне українські.
ВІншомовні.
ГДіалектні.

11.Вкажіть ряд слів-діалектизмів.
АҐазда, плай, лібрето, вар'ят.
БФайно, вуйко, тайстра, вивірка.
ВШтрек, ватра, вуйко, на-гора.
ГБовдур, телепень, беркицьнутися, роззява.

12.У якому реченні є просторічна лексика?
АЖита скосили за два дні, пшениця ще достигала (Ф. Бурлака).
БДесь збоку, у високості закурликали журавлі (Б. Калита).
ВУсі свої заробітки я проциндрив (Р. Іваничук).
ГСкажи мені правду, мій любий козаче (Т.Шевченко).

Немає коментарів:

Дописати коментар