вівторок, 4 жовтня 2016 р.

11 клас. Українська література.Творчість поетів 20-30-х років ХХ ст. Завдання для самоконтролю

1.Маючи дар співака, музиканта і живописця, він став
поетом. Безперечно, в цьому немалу роль зіграв М.Коцюбинський, який підтримав іскру Божу хлопця.

2.Перша друкована збірка   поета

3.Перший друкований вірш                                                          
 4.Ця поезія складається з двох шестирядкових строф,
у яких перші рядки — запитання, а останні — ствердна відповідь.
У цій поезії від української народної пісні взятий прийом паралелізму

5.Вірш складається всього з двох восьмирядкових строф (рівновеликі ямбічні рядки скріплені двома римами)                                                              
6.Білим кольором зимового пейзажу («сніги») підкреслюється___________ героя, який мучиться  й страждає від кохання в поезії-  
                             

7.Поезія, у якій поет прославив пам'ять юнаків, які полягли в битві за Вітчизну
В основі твору — дійсний трагічний факт: бій під Крутами 29 січня 1918 року,
 
8.(сонце квітне, вітер грає, рука посміла знятись)  - це____                                                

9.Стильова течія початку ХХ ст., проявилася в кількох модерністських напрямах (неоромантизм, футуризм, експресіонізм). Головна ознака — відтворення безперервного потоку життя, погляд на людину як на біологічну істоту. ¬
             
10.Літературно-мистецька стильова тенденція авангардизму,
що сформувалася в Німеччині на початку ХХ століття.                                        

11.Світоглядно-естетична концепція Павла Тичини, унікально виражена            
за допомогою багатьох поетичних засобів: звукових (асонанс, алітерація, звуконаслідування, анафора й епіфора), зорових (епітет, метафора, індивідуально-авторські
слова), формальних (розміщення строф і рядків у них) тощо.

12.Літературне угрупування, до якого належав М.Зеров                                          

13.М.Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців».
Кого він мав ще на увазі:

14.Ліричний вірш, який складається з чотирнадцяти рядків                                        
(двох чотиривіршів та двох тривіршів)

15.У творі поет згадує польського короля Болеслава Хороброго, який «щербив меча об Золоті ворота»; посла німецького імператора Еріха Лясот- ту, французького інженера Боплана Гійома-Левассера

 16.Назвати художні засоби: «войовничі готи», «лядський Болеслав», «чар-рута», «Тичина, голо¬сний і юний», «сонячні комуни», «давній міт»___________________
«світ осяв твої висоти», «Данпарштадт із пущі виглядав», «щербив меча», «теревені плів», «розбили табір аспанфути — кують, і мелють, і дивують світ», «Тичина животворив душею, і «Плуга» вів у сонячні комуни»________________________________
«теревені плів», «байки складав»__________________________
 «тут бивсь норман і лядський Болеслав щербив меча об Золоті во¬рота»._____________

17.Провідний мотив  якого твору —утвердження незнищеності стародавнього Києва, культури, духовних вимірів народу.

18.Хто з поетів не розділив долю митців «Розстріляного відродження»:
 А) М.Рильський;
Б) Є.Плужник;
В) М.Зеров;
Г) П.Филипович.

19.Жанр ліричної поезії, в якому автор розмірковує над проблемами,
здебільшого схиляючись до філософських узагальнень називається…

20.Чому період у літературі 20 -30 х років ХХ ст. називають
 «Розстріляним відродженням

21.Установіть відповідність між автором та назвою його твору.
1. П. Тичина
2. М.Зеров
3. М. Рильський
4. Є.Плужник
А) «Річний пісок…слідок ноги твоєї»
Б) «Молюсь і вірю»
В) «Ви знаєте, як липа шелестить»
Г) «Запрошення»
Д) «Київ – традиція»

22.Установіть відповідність між назвою художнього засобу та уривком поезії, де цей засіб наявний:
1. Метафора
2. Порівняння
3. Епітет
4. Персоніфікація

А) Ми проходимо до останнього пункту.
Ми перемогли всі стихії й дощі.
Я відчинив двері замкнуті —
Хто хоче зі мною гулять вночі?

Б) Для вас, історики майбутні,
Наш біль - рядки холодних слів!
О, золоті далекі будні
Серед родючих вільних нив!

В) Ніч... а човен - як срібний птах!..
(Що слова, коли серце повне!)
...Не спіши, не лети по сяйних світах,
Мій малий ненадійний човне!

Г) Річний пісок слідок ноги твоєї
І досі ще – для мене! – не заніс...
Тремтить ріка, і хилиться до неї
На тому березі ріденький ліс...

Д) Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани:
Ось місяць, зорі, солов’ї…
«Я – твій!» - десь чують дідугани.
Та ви вже знаєте, як сплять гаї.

23.Ліричний герой якого твору (автор) з молодечим оптимізмом, відчуттям польоту клянеться, що буде жити, доки дозволить йому «дух життя»

24. голуби (символ божественної присутності); пречиста надія (символ чистоти, асоціація з Пречистою Дівою Марією як символом надії, захисту); неба береги (символ досяжної гармонії); блакитний, ясний, золотий (християнські символічні кольори чистоти, божественості); води (символ стихії першотворення, життя) – символічні образи поезії______

Немає коментарів:

Дописати коментар